KOMMUNEVALG 2017

SOCIALDEMOKRATIET SILKEBORG KOMMUNE

Det var dog utroligt!

Debatindlæg v/Thomas Heunecke og Sven Møller Jensen

Midtjyllands Avis v/ Helmer N. Jakobsen, havde lørdag (18. marts 2017) på lederplads en ganske vedkommende gennemgang af situationen i forhold til det kommende valg til regionsrådet i Region Midtjylland til efteråret.

Det er helt fair at sætte Bente Nielsen (SF) i centrum - med baggrund i 40 års markant politisk indsats.

Men det er helt utroligt, at det lykkes lederskribenten at undlade at nævne Henrik Fjeldgaard (A), der gennem snart 8 år har ydet en særdeles væsentlig indsats for Silkeborg i Regionsrådet, ikke mindst for Silkeborg Sygehus.

Navnlig på baggrund af, at Karina Due, Leif Lund og Lene Fruelund nævnes ved navn, kunne man få det indtryk, at lederskribenten mener, at Henrik Fjeldgaard skulle have »mindre politisk vægt« end førnævnte.

Det er på ingen måde tilfældet.

Det er ikke en kvalitet alene at være fra Silkeborg Kommune, det er den politik, man arbejder for, der har betydning.

Henrik Fjeldgaard har siddet i regionsrådet i snart 8 år og, med stor vægt, arbejdet for socialdemokratiske værdier, med udgangspunkt i Silkeborg Kommune. Som et eksempel på Henriks markante indflydelse i den socialdemokratiske gruppe blev Henrik Fjeldgaard i 2016 udnævnt til »Kapelmester« efter en stædig og vellykket indsats for at bevare kapellet ved Silkeborg Sygehus.

Socialdemokratiet i Silkeborg Kommune er rigtig godt tilfreds med, at Henrik Fjeldgaard stiller sig til rådighed som kandidat til endnu en periode i regionsrådet, vi er sikre på, at Henrik fortsat vil være en stærk stemme for Silkeborg Kommune.

Og hvis vi lige et øjeblik dæmper det lidt enøjede syn fra vores fælles kommune, ser vi et rigtig stærkt Socialdemokratisk kandidatfelt, ikke mindst med spidskandidaten Anders Kühnau som et realistisk bud på at afløse Bent Hansen som en markant formand for Region Midtjylland.

Det var dog utroligt!
Del siden:

200 kr rabat

på din næste ordre ...

Ja tak, send mig nyhedsbrevet!